• blue-flower.jpg
  • walden-pond.jpg
  • windows.jpg

X. Wymiana polsko- niemiecka

dpjwW czwartek 13.09 rozpoczęliśmy drugą część wymiany polsko-niemieckiej, goszcząc naszych niemieckich korespondentów. Po powitaniu i zwiedzaniu szkoły oraz zabawach integracyjnych zabraliśmy naszych zmęczonych podróżą kolegów i koleżanki do naszych domów.

W piątek zaraz po pierwszej lekcji zaczęliśmy pracę nad projektem "Polacy i Niemcy - co wiemy o sobie?". Dowiedzieliśmy się, że nie wszystko jest dla nas i naszych kolegów takie oczywiste, co dotyczy Niemiec i Polski. Następnie pojechaliśmy autokarem do Rogalina, gdzie zwiedzaliśmy pałac i galerię, wykonywaliśmy pracę plastyczną dotyczącą naszych wyobrażeń o ludziach z XVIII wieku oraz bawiliśmy się na wspólnym z wymianą polsko- włoską pikniku.

Sobotę spędziliśmy na całodniowej wycieczce do Warszawy, gdzie zwiedziliśmy Zamek Królewski i Stare Miasto, spacerowaliśmy w Łazienkach Królewskich.
Niedziela to był dzień rodzinny, który każdy z nas wykorzystał w różny sposób np. na Termach Maltańskich, Jump Arenie oraz w wielu innych świetnych miejscach.
W poniedziałek poszliśmy na swoją pierwszą lekcję zgodnie z planem, a nasi niemieccy koledzy i koleżanki z panią praktykantką uczyli się języka polskiego. Po pracy nad projektem, pojechaliśmy na wycieczkę do Gniezna i wraz z przewodnikiem podziwialiśmy katedrę gnieźnieńską oraz znajdujące się tam słynne Drzwi Gnieźnieńskie. Na zakończenie pobytu w tym mieście, projektowaliśmy własnoręcznie komiksy na temat patronów naszych szkół. Polacy nanosili na kartki sceny z życia  Charles'a de Gaulle'a, natomiast Niemcy - Annette von Droste-Hülshoff. Wieczorem tego samego dnia, mieliśmy warsztaty kulinarne, na których mogliśmy zrobić oraz zjeść polskie dania - było wesoło i bardzo smacznie.
Wtorek zaczęliśmy od bardzo interesującej wizyty w Interaktywnym Centrum Historycznym Ostrowa Tumskiego, gdzie mieliśmy zajęcia historyczno-integracyjne w języku angielskim. Mogliśmy dzięki temu uzyskać wiele ciekawych informacji na temat początków Poznania i państwa polskiego. Równo w południe na Starym Rynku oglądaliśmy pokaz słynnych poznańskich koziołków. Z wieży widokowej na Wzgórzu Przemysła mogliśmy podziwiać panoramę Poznania. Następnie przewodnik oprowadzał nas po miejscach najbardziej wartych zwiedzenia na Starym Rynku i w jego okolicach, a w międzyczasie opowiadał nam po angielsku wiele historii i anegdotek związanych z naszym miastem. Pod koniec dnia spędziliśmy miło czas na kręgielni w centrum handlowym Posnania. W środę 19.09, ostatnim dniu wymiany, na podsumowanie projektu tworzyliśmy nasze „Drzwi Wymiany” - na wzór tych z Gniezna - obrazujące naszą historię wymiany . Po ewaluacji projektu udaliśmy spacer po okolicy i wspólnie zjedliśmy lody i inne słodkości w naszej lokalnej cukierni.

Po południu pożegnaliśmy się z naszymi kolegami na Dworcu Głównym, były łzy i serdeczności.
Mamy nadzieję, że każdy zapamięta wymianę jako bardzo miłe doświadczenie oraz wspaniale spędzone dwa tygodnie.