• blue-flower.jpg
  • walden-pond.jpg
  • windows.jpg

Wymiana polsko-włoska. Bolonia 2018

Pierwsza część wymiany z Liceo Classico Minghetti w Bolonii rozpoczęła się 7 października. Grupa polska wylądowała na Aeroporto Marconi w niedzielę wieczorem i tam zostali odebrani przez włoskie rodziny. W drugi dzień Scambio po zajęciach w szkole odbyło się zwiedzanie miasta z przewodnikiem –zobaczyliśmy: Piazza Maggiore, bazylika San Petronio, Teatro Anatomico i inne ciekawe miejsca.

Następnego dnia grupa polsko-włoska wybrała się autokarem w Giro della Toscana - do malowniczych Monteriggioni, San Giminiano i średniowiecznej Sieny. W trzeci dzień wymiany Polacy wybrali się na całodniową wycieczkę do przepięknej Firenze, by na następny dzień uczestniczyć w warsztatach tworzenia tradycyjnych gelati połączonych ze zwiedzaniem muzeum lodów, a popołudniu zostaliśmy oprowadzeni po muzeum miasta Bolonii przez jednego z założycieli placówki.

W piątek odwiedziliśmy muzeum Lamborghini oraz złożyliśmy na cmentarzu w Bolonii hołd polskim żołnierzom poległym podczas II Wojny Światowej. Następnie z pomocą włoskich seniorek nauczyliśmy się robić pyszne tortellini, których mieliśmy później przyjemność zasmakować w trakcie zbiorowej kolacji.

Słoneczną sobotę spędziliśmy w mieście Venezia, w otoczeniu kanałów, gondol, mostów, malowniczych uliczek oraz tłumów turystów. Ostatni dzień wymiany to spędzanie czasu z rodzinami włoskich korespondentów i czułe pożegnania na bolońskim lotnisku, gdzie czekał na nas samolot do Polski.

Z niecierpliwością czekamy na przylot grupy włoskiej do naszego kraju wiosną przyszłego roku.