• blue-flower.jpg
  • maple.jpg
  • raindrops.jpg
  • walden-pond.jpg
  • windows.jpg

Matematyczny Labirynt

Po raz dziewiętnasty w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Poznaniu odbył się „Matematyczny Labirynt” – konkurs skierowany dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych miasta Poznania.

17 listopada 2018 r. uczniowie z dziewięciu poznańskich szkół zmagali się z zadaniami przygotowanymi przez nauczycieli matematyki w Krzesinach. Konkurs składał się z dwóch etapów.

Pierwsza część, do której przystąpiło 26 uczniów składała się z 20 zadań zamkniętych i 4 zadań otwartych, za rozwiązanie których można było otrzymać 30 punktów. Sprawdzały one wiedzę matematyczna obejmującą podstawę programową, jednak były to zadania o podniesionym stopniu trudności. Uczniowie nie tylko mogli sprawdzić swoje umiejętności, ale również porównać swoją wiedzę z rówieśnikami z innych poznańskich placówek. Podczas tego etapu wyłoniona została dziesiątka najlepszych z najlepszych, a mianowicie: Marcin Bartoszak ( POSM I st. nr 2), Hanna Kierstan ( POSM I st. nr 2), Dobrochna Dostatnia (SP nr 46), Stanisław Gębka (SP nr 46), Filip Ziółkowski (SP nr 46), Marta Biskup (SP Salezjańskie), Maksymilian Owczarzak (SP Salezjańskie), Marianna Ciesielska (SP nr 6), Karol Skrzypczak (SP nr 61), Jakub Przywarski (SP nr 56).

II etap konkursu matematycznego dla klas VI szkół podstawowych, wzorowany był na telewizyjnym teleturnieju „Jeden z dziesięciu”, jednak nie dotyczył on wiedzy ogólnej, ale wiedzy matematycznej.

W etapie tym, każdy zawodnik otrzymał trzy szanse i tylko dwa razy mógł popełnić błąd (trzecia błędna odpowiedź eliminowała go z dalszej zabawy). Na udzielenie poprawnej odpowiedzi każdy uczestnik miał 10 sekund. Liczyła się pierwsza udzielona odpowiedź, więc uczniowie musieli precyzyjnie i z rozwagą cedzić każde słowo. Wśród najlepszej dziesiątki wyłoniony został zwycięzca – Stanisław Gębka– reprezentant Szkoły Podstawowej nr 46, którego opiekunem była Pani Magdalena Kasprzak. Pani Magdalenie Kasprzak i zwycięzcy GRATULUJEMY i życzymy dalszych sukcesów.

Pięknym podsumowaniem konkursu były upominki dla każdego uczestnika ufundowane przez Radę Rodziców oraz miasto Poznań.

„Matematyczny Labirynt” to niezwykle ciekawe przeżycie nie tylko dla uczestników konkursu, ale także dla ich opiekunów. Dzięki takim konkursom możemy propagować matematykę i jej szerokie zastosowania