- Przedszkole nr 85 jest przedszkolem publicznym. Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Poznań. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
- Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 roku do 6 roku życia.
- Przedszkole czynne jest 11 miesięcy w roku, od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 17.00.
- W przedszkolu podejmujemy działania sprzyjające zabawie, nauce i pracy. Stąd też szczególny nacisk kładziemy na racjonalne żywienie, na wykorzystanie własnych możliwości danych przez naturę i środowisko. Bardzo ważne jest także zdrowe i bezpieczne środowisko fizyczne przedszkola. Tworzy je budynek i teren przedszkola, odpowiednio wyposażony i zagospodarowany.
- Przedszkole nr 85 to budynek zabytkowy, w którym znajdują się dwa oddziały oraz wspólna łazienka dla dzieci. Do budynku przylega duży, otoczony płotem rozłożysty ogród, sukcesywnie wyposażany w atestowane zabawki i sprzęty do zabaw na powietrzu. Znajdują się w nim wieloletnie okazy drzew i krzewów, a także ogródek kwiatowo-warzywny, dzięki któremu dzieci mogą obserwować wzrost roślin i prowadzić prace ogrodnicze. Właśnie to miejsce zapewnia dzieciom możliwość stałego kontaktu z przyrodą i świeżym powietrzem. To na ICH OCZACH przyroda rozkwita i usypia, co nie pozostaje bez znaczenia w procesie kształtowania ich wrażliwości.
- Codzienna gimnastyka, zajęcia taneczno-rytmiczne ( 2 razy w tygodniu) oraz atrakcyjny teren zielony zapewniają idealne warunki do prawidłowego rozwoju fizycznego dziecka. Dzieci starsze i młodsze objęte są także zajęciami z gimnastyki korekcyjnej.
- Pamiętając o tym, iż małe dzieci chłoną wiedzę z niezwykłym zapałem i efektywnością, zapewniamy im stały kontakt z żywym językiem angielskim pięć razy w tygodniu. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela z kwalifikacjami j. angielskiego (zajęcia są bezpłatne). Specjaliści – logopeda oraz psycholog udzielają także wsparcia dzieciom.
- Podstawowymi formami naszej działalności wychowawczo-dydaktycznej są:
- zabawy,
- stałe zajęcia z dziećmi w rytmie dnia, tygodnia, miesiąca, prowadzone najczęściej z całą grupą bądź z zespołach,
- zajęcia stymulacyjne organizowane w małych zespołach, bądź indywidualnie,
- zajęcia wspomagające rozwój dziecka z zaburzeniami lub trudnościami rozwojowymi – najczęściej indywidualnie,
- zajęcia z dzieckiem zdolnym,
- spacery, wycieczki,
- imprezy i uroczystości przedszkolne np. Pasowanie na przedszkolaka, dzień Babci i Dziadka.
- Nasi nauczyciele starają się jak najlepiej poznać każdego przedszkolaka, jego zdolności, problemy oraz pracować z każdym indywidualnie w zależności od potrzeb rozwojowych.
- Bogaty i różnorodny program zajęć dostosowany do wieku i zainteresowań dziecka, jak i stosowanie różnych metod nauczania umożliwią Państwa dzieciom przygotowanie się do rozpoczęcia edukacji w szkole.
- Opieramy się na nowatorskich tokach metodycznych tkj.:
- metoda projektu Lilian Katz
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne,
- opowieść ruchowa,
- gimnastyka twórcza K. Orffa,
- gimnastyka ekspresyjna R. Labana,
- pedagogika zabawy (KLANZA),
- kinezjologia edukacyjna Dennisona,
- edukacja przez ruch D. Dziamskiej,
- bajkoterapia (identyfikacja z postawami bohatera opowieści),
- relaksacja,
- techniki parateatralne, pantomima, drama,
- zabawy paluszkowe.
- Zajęcia w poszczególnych grupach prowadzone są w oparciu o program:
- „Kocham przedszkole” – autorzy: Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek.
Dodatkowo realizujemy programy:
„Bezpieczne przedszkole ” – program prozdrowotny (bezpieczeństwo) |
„Mamo, tato wolę wodę”- program ogólnopolski z zakresu zdrowego żywienia i postaw proekologicznych |
„Zdrowe dziecięce uśmiechy”- program prozdrowotny we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem (higiena jamy ustnej) |
„Moje miasto bez elektrośmieci”- program edukacyjny z zakresu postaw proekologicznych |
„Cała Polska czyta dzieciom”- program czytelniczy |
- Od 15 lutego 2018 r. realizujemy projekt „Bezpieczne Przedszkole”, którego celem jest wpojenie dzieciom w wieku przedszkolnym nawyków bezpieczeństwa w placówkach przedszkolnych, domach, placach zabaw, w kontakcie z przyrodą, w tym – zwierzętami, elementarnych zasad ruchu drogowego, w kontaktach z osobami obcymi.
- W przedszkolu preferowany jest demokratyczny styl wychowania wzbogacony o elementy oddziaływania autokratycznego. Styl autokratyczny obowiązuje w przypadkach warunkujących bezpieczeństwo dziecka oraz określania ram właściwego zachowania. Należy pamiętać, że wyizolowany styl autokratyczny jest niekorzystny dla rozwoju osobowości dziecka, gdyś oparty jest na zakazach, nakazach i karach. Autokratyczna ingerencja jest jednak czasem konieczna w przypadkach, gdzie działać należy szybko i zdecydowanie, gdzie działalność dziecka jest szkodliwa i niebezpieczna oraz nie przestrzega ono znanych i oczywistych norm. Wychowawcy autorytatywni – demokratyczni potrafią ustalić reguły zachowania, jednocześnie wspierając dziecko w jego w jego poczynaniach. Radzą, ale nie kontrolują za często, pozwalają na współudział w podejmowaniu różnych decyzji. Cenią niezależność swoich podopiecznych, uczą odpowiedzialności wobec rodziny rówieśników i społeczności. Często udzielają pochwał, ale dają też dziecku odczuć konsekwencje złego zachowania. Jak wykazują badania, dzieci w ten sposób wychowywane są pewne siebie (ale nie zarozumiałe), niezależne, zdecydowane, lubiane i cenione.
Przedszkole nr 85 w Krzesinach to przedszkole
przyjazne dzieciom, w którym mogą czuć się szczęśliwe, spokojne i bezpieczne.