W ramach eksperymentu pedagogicznego „Primus Bilinguis Inter Pares”, który przeprowadzany jest w naszej szkole, w klasach pierwszych odbyły się na początku stycznia całodzienne zajęcia prowadzone dwujęzycznie – w językach angielskim i polskim. Tematem przewodnim były zwierzęta hodowane przez człowieka. Uczniowie na podstawie wiedzy, którą zgromadzili wcześniej, pracowali w języku angielskim. Dzieci poznały i utrwaliły słownictwo związane ze zwierzętami wiejskimi i produktami, które od nich otrzymujemy, podzieliły zwierzęta na ssaki i ptaki, podając jednocześnie cechy charakterystyczne każdej grupy. Efektem ich pracy po dwóch lekcjach był lapbook „Farm animals”, który każdy zabrał do domu. Na kolejnej lekcji uczniowie mieli okazję pracować z interaktywnym robotem Emysem, który poprzez zabawy :”Hot potatoes” i „Duck, duck goose” pozwolił dzieciom na zapamiętanie najważniejszych słówek. Podczas całodziennej pracy dzieci słuchały i śpiewały piosenkę „On the farm”, gdzie oprócz utrwalania nazw zwierząt dzieci naśladowały dźwięki, jakie one wydają. Nie zabrakło także zajęć plastycznych – lepienia zwierząt z plasteliny, co pozwoliło na utrwalenie kolorów i wpłynęło pozytywnie na rozwój motoryki małej. Dzień zakończono matematyką. Uczniowie porównywali liczby używając określeń w języku angielskim np.: 3 is smaller / less than 5 oraz 8 is bigger / more than 2.
Mimo wielu zadań i wytężonej pracy zajęcia bardzo przypadły dzieciom do gustu.