W grudniu i styczniu w ramach eksperymentu pedagogicznego „Primus Bilinguis Inter Pares”, wdrażającego nauczanie dwujęzyczne w językach angielskim i polskim, uczniowie klas 3 wzięli udział w całodniowych zajęciach rozwijających z języka angielskiego. Tematem wiodącym dla poziomu klas 3 jest „Jak żyć zdrowo”, a wątek przewodni pierwszych całodniowych zajęć dotyczył spędzania wolnego czasu, a więc aspektu bliskiego i przyjaznego dzieciom. Celem zajęć było doskonalenie i zdobycie nowych kompetencji językowych, przygotowanie uczniów do wykorzystania języka angielskiego w prostych sytuacjach życiowych, rozwijanie zdolności komunikacji ustnej, zdobywanie i utrwalanie wiedzy z wykorzystaniem różnych źródeł i informacji. Podczas zajęć, które trwały aż 4 godziny lekcyjne, uczniowie brali aktywny udział w zdobywaniu wiedzy poprzez rozwiązywanie anglojęzycznych quizów, kart pracy, naukę piosenki, uczestnictwo w zabawach językowych – również z wykorzystaniem technologii komputerowych.
Widać było ogromne zaangażowanie dzieci i radość ze zdobytych już umiejętności.