Hiszpański w Hiszpanii

W dniach od 31 maja do 7 czerwca grupa 30 uczniów naszego liceum z klas I, II i III poleciała na kurs języka hiszpańskiego do Alicante w Hiszpanii. Pomimo późnej pory hiszpańskie rodziny z radością powitały nas na Placu de los Luceros. Mieszkaliśmy blisko szkoły i jednocześnie kilka minut od plaży. Codziennie po śniadaniu, od godziny 9 do 12.00 chodziliśmy na zajęcia prowadzone przez hiszpańskich „profesores”. Po lekcjach wracaliśmy do swoich hiszpańskich rodzin na obiad a popołudniami braliśmy udział w ciekawych wycieczkach, aby poznać kulturę i zabytki Alicante i okolicy. W czwartek zwiedzaliśmy miasto, w piątek uczyliśmy się salsy, w sobotę w typowym hiszpańskim barze zjedliśmy churros (ciastko smażone na oleju) i piliśmy chocolate. W niedzielę poznawaliśmy uroki Walencji oraz byliśmy w Oceanarium. W poniedziałek zdobyliśmy zamek św. Barbary, we wtorek spacerowaliśmy po parku palmowym w Elche. W środę po tygodniu nauki otrzymaliśmy „Diplomas” i niestety, musieliśmy spakowaliśmy walizki.Jesteśmy zachwyceni pobytem i atmosferą w szkole i w rodzinach, wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni, poznaliśmy wspaniałych ludzi i przepiękne miejsca, a promienie słońca dodawały uroku każdej wycieczce.Ten tydzień z pewnością zapamiętamy i chętnie wrócimy do Alicante, a od jutra będziemy z radością i zaangażowaniem uczyć się hiszpańskiego w szkole.