Wycieczka do Londynu

23 września z parkingu naszej szkoły wyruszył autokar, na pokładzie którego znalazło się 45 uczniów klas II liceum oraz 4 opiekunów. Po 19 godzinach podróży zmęczeni, ale także żądni wiedzy i rozrywki rozpoczęliśmy zwiedzanie Londynu.

Pierwszym co ukazało się naszym oczom była Tamiza i majestatyczny Tower Bridge. W trakcie spaceru nasz przewodnik opowiadał o mieście, a my podziwialiśmy piękną zabudowę dzielnicy finansowej – Canary Wharf, London Bridge, znany z serii o Harrym Potterze Millennial Bridge, a także The Globe – teatr szekspirowski, katedrę Southwark, a nawet replikę statku słynnego korsarza Francisa Drake’a. Kolejnym punktem było zwiedzenie londyńskiej St Paul’s Cathedral. Po posiłku na Oxford Street udaliśmy się na zasłużony wypoczynek.

Drugiego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie od wizyty na Zamku w Windsorze, gdzie zobaczyliśmy słynny ,,Dom dla Lalek”, apartamenty królewskie i kaplicę Św. Jerzego, w której spoczywa wielu angielskich władców, w tym niedawno zmarła królowa Elżbieta II wraz z małżonkiem – księciem Filipem. Następnie pojechaliśmy do Oxfordu. Spacerując po historycznym miasteczku uniwersyteckim zobaczyliśmy słynne uczelnie między innymi: Radcliffe Camera oraz Christ Church College.

Dzień trzeci spędziliśmy w muzeach. Zaczęliśmy przygodę od wizyty w Muzeum Madame Tussauds, gdzie zrobiliśmy dziesiątki zdjęć ze znanymi i lubianymi ikonami świata popkultury, sportu i polityki. Następnie zachwycaliśmy się bogatymi zbiorami British Museum i Muzeum Historii Naturalnej. Lecz nie był to koniec kulturalnych atrakcji; wieczorem w londyńskim Theatre District obejrzeliśmy musical ,,The Lion King”. Dzień zakończyliśmy klimatycznym spacerem po nocnym Londynie.

Następnego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie na Trafalgar Square, na którym zobaczyliśmy majestatyczny pomnik Horatio Nelsona. Potem udaliśmy się przed Buckingham Palace, gdzie byliśmy świadkami przemarszu słynnej gwardii królewskiej. Po krótkim spacerze przez Saint James Park, kontynuowaliśmy zwiedzanie: Opactwa Westminsterskiego, Pałacu Westminsterskiego, a więc budynku, w którym obraduje brytyjski parlament i oczywiście ikonicznej Elizabeth Tower, we wnętrzu której znajduje się dzwon – Big Ben. Warto wspomnieć, że udało nam się pokonać inne poznańskie szkoły w rywalizacji wymyślonej przez naszego przewodnika! Mianowicie w budce telefonicznej z zamkniętymi drzwiami udało się zmieścić aż 10 licealistom! Dzień zakończyliśmy wizytą na Leicester Square i spacerem od Chinatown do Picadilly Circus.

Nasz ostatni dzień zaczęliśmy od zwiedzenia londyńskiej twierdzy Tower, w okolicy której wysłuchaliśmy oryginalnie opowiedzianej historii z czasów panowania Henryka VIII. Następnie udaliśmy się na rejs po Tamizie, który minął nam szybko przy akompaniamencie pięknych widoków i dowcipnego komentarza załoganta promu. Na tym oszałamiające widoki się nie skończyły, gdyż następnym punktem programu była przejażdżka London Eye. W hipsterskiej dzielnicy Camden Town zjedliśmy ostatni posiłek w Anglii, a na końcu, na zwieńczenie naszej wycieczki, odwiedziliśmy południk ,,0” w Greenwich, skąd rozciągał się urzekający widok na miasto. Po zrobieniu ostatnich pamiątkowych zdjęć udaliśmy się do autokaru. Blisko dobę później witaliśmy się z naszymi rodzicami na szkolnym parkingu.

Wyjazd do Londynu spełnił wszystkie nasze oczekiwania, a nawet je przewyższył. Dzięki nader łaskawej pogodzie, oprócz niezapomnianych wspomnień przywieźliśmy liczne zdjęcia i pamiątki. Z kolei nasz przewodnik wyposażył nas w ogrom wiedzy na temat miasta, jego zabytków i historii Anglii, a żaden z uczestników z pewnością nigdy nie zapomni kim był Sir Christopher Wren.